Szkolne Koło Turystyczno - Geograficzne "TRÓJKA"

Nasza działalność w roku szkolnym 2015/2016

Zielona Szkoła 2016- Pieniny

Dnia 31 maja 2016 roku rozpoczęła się wycieczka, którą często nazywamy Zieloną Szkołą. Pojechali na nią uczniowie z klasy 2c, 2d, 3b, 3d.
O godzinie 5:55 odbyła się zbiórka. Autokar przyjechał około godziny 8 rano i wyruszyliśmy w podróż do Szczawnicy. Pierwsze godziny w autokarze były najgłośniejsze, wszyscy w coś grali. Po około 2 godzinach był postój w McDonaldzie, aby załatwić swoje potrzeby oraz coś przekąsić. O godzinie 18 byliśmy na miejscu. Pani Basia zarządziła, że najpierw zjemy kolację i następnie pójdziemy do autokaru po bagaże. Po pysznym posiłku, który dodał nam energii ruszyliśmy do autokaru. Nasz spacer nieco się wydłużył przez schody które pokonywaliśmy 3 razy. Ostatecznie wróciliśmy do miejsca zakwaterowania bez bagaży. Te przywiózł Pan Marek razem z innym Panem. Gdy wszyscy odnaleźli swoje pokoje i trochę wypoczęli Pani Basia zarządziła zebranie organizacyjne, na którym dowiedzieliśmy się co będziemy robić w najbliższych dniach. Wszyscy wrócili do swoich pokoi i był czas wolny.
Następnego dnia o 8 rano zjedliśmy śniadanie, po którym wróciliśmy do swoich pokoi przebrać się i przygotować do zdobycia najwyższego szczytu Pienin. O 9:30 autokar przywiózł nas do sklepu, a stamtąd szliśmy sami. Na początku był to spacer, zrobiliśmy przystanek i Pan przewodnik zapowiedział część trasy, która będzie pod górkę. Z dołu wyglądała na niską, lecz podczas wchodzenia robiła się coraz wyższa i dłuższa. Niektórzy byli ciągnięci, niektórzy próbowali własnych sił, a niektórzy w ogóle się nie zmęczyli. Widok był niesamowity, lecz to dopiero początek naszej wędrówki. Weszliśmy jeszcze wyżej, a tam po paru minutach odpoczynku przybiegły do nas psy pasterskie, które podchodziły do nas aby je głaskać. Za chwilę przyszły owce. Sam szczyt góry Wysokiej jest bardzo kamienisty, a po drodze można było zobaczyć poprzewracane drzewa. Gdy weszliśmy na szczyt widok był tak piękny, że zapierał dech w piersi. Wchodzenie w porównaniu do schodzenia to pestka. W drodze do autokaru szliśmy przez wąwóz, gdzie było bardzo dużo mostków. W miejscu zakwaterowania byliśmy około godziny 17. Odpoczęliśmy trochę i poszliśmy na obiadokolację. Następnie po czasie wolnym wybraliśmy się do sklepu.
Trzeciego dnia na śniadanie poszliśmy o 8 rano. Po pysznym posiłku wróciliśmy do pokoi, a chwilę później ogłoszono, że jedziemy do zamku w Niedzicy. Niestety na miejscu okazało się, że bilety są dopiero na godzinę 18, więc nauczyciele zdecydowali iż pojedziemy do ruin zamku w Czorsztynie. Rośnie tam roślina, która występuje w największej ilości właśnie tam. Zadowoleni z udanej wycieczki mimo deszczowej pogody wróciliśmy do miejsca zakwaterowania.
Ostatniego dnia śniadanie odbyło się tak jak każdego dnia. Później mieliśmy tylko pół godziny na dokończenie pakowania walizek. Około godziny 9 wyjechaliśmy z Szczawnicy. W Sandomierzu zatrzymaliśmy się na wyśmienity obiad, mieliśmy tam również godzinę odpoczynku. O 21 byliśmy już w Siedlcach.
Zuzanna Malewicka 2d, Kamila Miłobędzka 2d

Rajd doliną Bugu

Dnia 23.05.2016r. nasze Szkole Koło Turystyczno- Geograficzne reprezentowane przez 5 uczniów klas drugich pod opieką i przewodnictwem pana Marka Madziara udało się na 2 dniowy rajd doliną Bugu. Uczestnicy rajdu rowerowego ze wszystkich szkół spotkali się pod dworcem PKP o godz. 8:00. Skąd udaliśmy się pociągiem z naszymi rowerami do Fronołowa. Od naszego noclegu dzieliło nas tylko 16 km. Gdy dojechaliśmy na miejsca mieliśmy czas na zakwaterowanie oraz zjedzenie posiłku. Po znalezieniu domków do noclegu i odpoczynku udaliśmy się na zwiedzanie okolicy Serpelic. Jedną z atrakcji było przepłyniecie Bugu promem. Po powrocie z przejażdżki mieliśmy czas na kolacje i odpoczynek.
Następnego dnia wyruszyliśmy w drogę powrotną przez ciekawe miejsca regionu. Jedną z nich było zwiedzanie bunkrów wojennych oraz obejrzenie świętej góry Grabarki. Były to bardzo ciekawe atrakcje połączone z powrotem do domu. Cała trasa była bardzo męcząca. Nie obyło się oczywiście bez problemów z rowerami u niektórych osób, na szczęście towarzyszył nam Druh z samochodem. Drogę powrotną także zakończyliśmy jazdą pociągiem.
Cały rajd wspominam bardzo dobrze i czekam na kolejne. Podczas rajdu poznaliśmy wielu nowych znajomych , doskonale się bawiliśmy a wszystko to w duchu zdrowego wysiłku fizycznego i zabawy. Do domów powróciliśmy około godz. 16, zadowoleni i uśmiechnięci i już planujemy kolejne rajdy.
Zdjęcia z rajdu w galerii
Przemysław Suchodolski

OMTTK Strzała 2016

W tym roku nasze gimnazjum reprezentowały 2 drużyny: szkolna i harcerska. Poniżej prezentuję ich relacje z Ogólnopolskiego Młodzieżowego Turnieju Turystyczno- Krajoznawczego który w tym roku odbył się w Strzale.

SKT-G Trójka

Dnia 2 kwietnia 2016r. w ośrodku szkolno wychowawczym w Strzale odbyły sie po raz trzydziesty czwarty Eliminacje Rejonowe Ogólnopolskiego Młodzieżowego Turnieju Turystyczno-Krajoznawczego PTTK. (OMTTK)
Uczestniczyli w nim uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych i licealnych.
Nasza drużyna (SKT-G Trójka) prezentowała się w składzie: Przemek Suchodolski, Wiktoria Osipiak, Wiśniewski Albert. Opiekunem był Pan Marek Madziar.
O godz. 8.00 zebraliśmy sie pod centrum informacyjnym znajdującym sie na ulicy Pułaskiego w Siedlcach. Pełni energii czekaliśmy na przyjazd autobusu. Po pewnym czasie autobus podjechał i weszliśmy do środka. Kierowca ruszył i niedługo byliśmy już w Strzale. Zostaliśmy powitani miłą atmosferą. Później czekał nas test. Poszedł nam on dosyć dobrze i mieliśmy chwilę wolnego czasu.
Następnie udaliśmy sie na konkurs na orientację w terenie. Odbył sie on w Broszkowie. Trasa miała długość ponad 2,5 km. Do zaliczenia było 5 punktów. Zajęliśmy 6 miejsce z czasem ok. 20 minut. Byliśmy bardzo zmęczeni. Powrót do szkoły trwał krótko.
Ale to nie był koniec turnieju. Po powrocie czekała na nas kolejna dyscyplina- tor przeszkód. Trasa była niezwykle trudna a w dodatku trzeba było pokonać ją na rowerze w określonym czasie.
Po skończonej konkurencji czekał nas zasłużony posiłek. Obiad był pyszny, ale przed nami był ostatni test tzw. Samarytanka. Czyli grupowy test z wiedzy o udzielaniu pierwszej pomocy i wiedzy medycznej. Poszedł on mam znakomicie, co dało nam 5 miejsce w klasyfikacji ogólnej.
Kolejnym punktem turnieju było rozdawanie nagród i wyłonienie najlepszej drużyny z każdego rocznika. Niestety nie udało nam sie zająć pierwszego miejsca. Tym akcentem zakończył się ten konkurs. Wsiedliśmy do autokaru i wróciliśmy do szkoły. A.W.

Błękitna Szóstka zastęp Cienie przy PG nr 3 w Siedlcach

Dnia 2 kwietnia odbyły się rejonowe eliminacje OMMTK. Naszą szkołę reprezentowała szkolna drużyna „SKT-G Trójka” , a także drużyna harcerska „Błękitna Szóstka zastęp Cienie” w składzie: Konrad Kucharuk, Łukasz Waszczuk i Adam Chomiuk.

O godzinie 8:00 wszystkie drużyny spotkały się przy ulicy Pułaskiego, a stamtąd pojechaliśmy autokarem do gimnazjum w Strzale. Na początku było przywitanie wszystkich drużyn przez organizatorów eliminacji.
O godzinie 9:00 zaczął się test na orientację, który trwał 55 minut . Później przejechaliśmy ze szkoły w Strzale do lasu za miejscowością Gręzów gdzie o godzinie 11:00 zaczęła się drużynowa gra terenowa, w której trzeba było zdobyć 5 punktów. Po grze terenowej przejechaliśmy z powrotem do szkoły w Strzale gdzie zaczął się tor z przeszkodami. Ta część eliminacji polegała na tym, że jeździło się rowerem i nie można było dotknąć ziemi stopą , a za każdy błąd związany z przeszkodą był dodawany czas.
O godzinie 13:30 zjedliśmy obiad, po którym drużynowo rozwiązywaliśmy test pod nazwą „Samarytanka”.
O godzinie 14:10 było ogłoszenie wyników ze wszystkich konkurencji . W kategorii gimnazja drużyna „Błękitna Szóstka zastęp Cienie” zajęła siódme miejsce. Szkolna drużyna „SKT-G Trójka” zajęła piąte miejsce.
O godzinie 15:10 wszystkie drużyny przyjechały do Siedlec na ulicę Pułaskiego, gdzie po pożegnaniu przez opiekunów rozeszły się do domów.
K.K.

Rajd rowerowy

Dnia 02.10.2015 uczniowie naszego szkolnego koła turystycznego pod opieką i przewodnictwem pana Marka Madziara udali się na piknik integracyjny zorganizowany nieopodal Siedlec w miejscowości Bale. Uczestnicy rajdu rowerowego ze wszystkich szkol gimnazjalnych oraz podstawowych spotkali się na zbiórce punktualnie o godz. 08:30 na boisku szkolnym w publicznym gimnazjum nr 1. Na boisku zostały nam przedstawione reguły rajdu oraz otrzymaliśmy małe upominki. Następnie pod eskortą policji przejechaliśmy ulice miasta i dalej pojechaliśmy do wyznaczonego celu. Tam zaplanowane zostało ognisko. Wszyscy zjedli smaczny posiłek turystyczny, a atrakcją był pokaz strzelectwa myśliwskiego zaprezentowany przez panów myśliwych oraz posłuchaliśmy ciekawych informacji o lesie które przekazał nam doświadczony myśliwy. Podczas rajdu poznaliśmy wielu nowych znajomych, doskonale się bawiliśmy a wszystko to w duchu zdrowego wysiłku fizycznego i zabawy. Do domów powróciliśmy około godz. 16, zadowoleni i uśmiechnięci już planujemy kolejne rajdy.