Szkolne Koło Turystyczno - Geograficzne "TRÓJKA"

Nasza działalność w roku szkolnym 2013/2014

Sprawozdanie z rajdu rowerowego do Serpelic 22-24 czerwca 2014 r

Nasz rajd rozpoczęła podróż pociągiem ze stacji Siedlce do stacji Fronołów. Następnie z Fronołowa rowerami dojechaliśmy do Serpelic, gdzie mieliśmy wynajęty domek. Warunki były fantastyczne. Po zakwaterowaniu zjedliśmy obiad i wybraliśmy się na długi spacer brzegiem Bugu. Drugiego dnia rano po śniadaniu oglądaliśmy gospodarstwo serpelickich zakonników. Byliśmy pod ogromnym urokiem malutkich królików i innych zwierząt. Później pojechaliśmy rowerami do miejscowości Gnojno, gdzie czekał na nas prom. Przeprawiliśmy się z całym ekwipunkiem na drugą stronę rzeki Bug do Niemirowa. Po męczącej podróży do Drohiczyna (w deszczu) poszliśmy na pyszny obiad do lokalu „Panorama”. W drodze powrotnej (przez Zabuże) kupiliśmy kiełbaski na wieczorne ognisko. Trzeciego dnia naszego rajdu zjedliśmy śniadanie i doprowadziliśmy do porządku nasz domek. Potem postanowiliśmy pożegnać się z nadbużańskimi krajobrazami. Gdy to uczyniliśmy rower między nogi wsadziliśmy i do Siedlec wróciliśmy ;) Do zobaczenia za rok I.B. i M.M.

32 Eliminacje Rejonowe Ogólnopolskiego Młodzieżowego Turnieju Turystyczno-Krajoznawczego PTTK

Dnia 5 kwietnia 2014 roku w Publicznym Gimnazjum nr 4 w Siedlcach odbyły się po raz trzydziesty drugi Eliminacje Rejonowe Ogólnopolskiego Młodzieżowego Turnieju Turystyczno-Krajoznawczego PTTK. Uczniowie ze szkół podstawowych i gimnazjów rywalizowali wykazując się wiedzą turystyczno-krajoznawczą, w tym wiedzą o znajomości Siedlec jak i geografii Polski, udzielania pierwszej pomocy i startując w konkurencjach sprawnościowych. Nasza drużyna prezentowała się w składzie: Anna Wiśniewska, Konrad Kucharuk i Karol Krasnodębski. Naszym opiekunem był nauczyciel geografii pan Marek Madziar.
O godzinie 8:45 zebraliśmy się przed PG4 i zaczęło się uroczyste otwarcie konkursu. Każda drużyna przedstawiła się i powiedziała kilka słów o sobie.
Następnie oddaliśmy organizatorom przygotowaną przez nas kartę do kroniki, za którą jak się później okazało zajęliśmy I miejsce. Następni czekał na nas test wiedzy, który nie sprawił naszej drużynie zbyt wielu problemów i zdobyliśmy wiele punktów.
Kolejnym wyzwaniem stojącym przed uczestnikami był rajd na orientację. Każda drużyna dostała mapkę, która przedstawiała okolice Zalewu Siedleckiego. Na niej mieliśmy zaznaczony start, metę i pięć punktów, do których musieliśmy dotrzeć. Trasa była dość skomplikowana, gdyż niektóre punkty były ciężkie do odnalezienia.
Kolejną rundą zmagań był kolarski tor przeszkód, w którym zajęliśmy trzecie miejsce. Obejmował on slalom, przewiezienie kubka z wodą z jednego stolika na drugi, przejechanie schylonym pod bramką, zrobienie ósemki, rzut piłką do calu i przejechanie po desce.
Ostatnią już rywalizacją była tzw. Samarytanka, w której zajęliśmy I miejsce. W tej konkurencji cała nasza drużyna rozwiązywała jeden test. Wymagał on wiedzy z zakresu pierwszej pomocy i częściowo medycyny.
Po wszystkich konkurencjach wspólnie zjedliśmy obiad i udaliśmy się na ogłoszenie wyników. Jak się okazało nasza drużyna zajęła czwarte miejsce w kategorii szkół gimnazjalnych. Po zakończonej imprezie wróciliśmy do domu około godziny 14:00 Myślę, że to niezwykłe wydarzenie i pełne uroku. Wszyscy wrócili z uśmiechami na twarzach i nadzieją, że następnym razem będzie lepiej.
Anna Wiśniewska

Wycieczka rowerowymi obwodnicami Siedlec (pn. i zach.)

Dnia 9 października 2013 roku odbyła się rowerowa wycieczka koła turystycznego. Zanim wyjechaliśmy, opiekun zapoznał nas z zasadami bezpiecznego poruszania się rowerami w ruchu drogowym. Ruszyliśmy ulicą 3 Maja, skręciliśmy w ulicę Prymasa Stefana Wyszyńskiego i dotarliśmy do ulicy Kazimierzowskiej gdzie, rozpoczyna się I etap obwodnicy wewnętrznej miasta. Ominęliśmy dzięki temu centrum Siedlec i poruszaliśmy się bezpiecznie po specjalnie tam wybudowanej ścieżce rowerowej. Długość tego odcinka wynosi 2,6 kilometra i prowadzi do ulicy Sokołowskiej. Po trasie podziwialiśmy uroki okolic naszego miasta, mijając po drodze Krzyż Papieski na Błoniach Siedleckich. Towarzyszyły nam bardzo dobre humory, prawie nikt nie odczuwał zmęczenia, a uśmiechy nie znikały nam z twarzy. II etap obwodnicy wewnętrznej miasta był już nieco dłuższy (około 3 km) -ale również jechaliśmy po ścieżce rowerowej, która została wybudowana wzdłuż całej drogi. Słoneczna pogoda podkreślała barwy jesiennej przyrody. Z przyjemnością jeszcze raz weźmiemy udział w takiej wyprawie. M. R.