Szkolne Koło Turystyczno - Geograficzne "TRÓJKA"

Nasza działalność w latach 2008/2010

Wycieczka do Igań

W dniu 9 kwietnia 2010 roku odbył się rajd rowerowy do Igań. Celem wycieczki było uczczenie 179-tej rocznicy Bitwy pod Iganiami.
Opiekunem naszej grupy był pan Marek Madziar. W skład naszej grupy weszli koledzy i koleżanki z naszej klasy IG: Ola Cetnar, Ola Żebrowska, Ola Bryzek, Iga Żurawska, Ania Żukowska i Damian Gawinkowski oraz oczywiście ja- Konrad Chwedczuk.
Umówieni podjechaliśmy pod szkołę rowerami o godzinie 9:15, po czym wyjechaliśmy w trasę. Była dość ładna, słoneczna pogoda. Do Strzały przyjechaliśmy około godziny 9:50, gdzie po krótkich przygotowaniach/ nałożeniu koszulek, sesji zdjęciowej, przygotowaniu listy uczestników/ w towarzystwie wiceprezydenta miasta Siedlce- Jarosława Głowackiego i innej grupy ruszyliśmy w dalszą drogę. Jechało się dość ciężko polnymi drogami, ale kiedy wyjechaliśmy na drogę główną, to już było dość sprawnie. Na miejsce dotarliśmy około godziny 13-tej. Wtedy odbyła się ceremonia złożenia kwiatów pod pomnikiem poległych w Bitwie pod Iganiami. Wysłuchaliśmy równie wspomnień o tym zdarzeniu sprzed 179 lat. Z przyjemnością skorzystaliśmy z przygotowanego na tą uroczystość posiłku- do wyboru była grochówka, kiełbaska , ciasto oraz ciepła herbata. Znaleźliśmy też chwilę na to aby odwiedzić dom naszej gimnazjalnej koleżanki Oli Bryzek. Po zakończeniu ceremonii popedałowaliśmy jeszcze do pobliskiego Mc Donalda, gdzie kupiliśmy sobie różne smakołyki. Najedzeni, pełni miłych wrażeń po odbytym rajdzie skierowaliśmy się w stronę Siedlec.
Wycieczka bardzo mi się spodobała i bardzo się ucieszyłem, że mogłem czynnie w niej uczestniczyć. Tym samym rozpocząłem sezon rowerowy. Mogłem dowiedzieć się również czegoś nowego o walce, która rozgrywała się niedaleko nas. Sądzę, że moi koledzy i koleżanki również zadowoleni, choć zmęczeni, wrócili do swoich domów. Za rok chętnie wezmę udział w tak ciekawej wyprawie.  Konrad Chwedczuk kl.1g

Nowe Groszki 23-24 kwiecień 2010

W dniach 23-24 kwietnia 2010 roku odbyła się wycieczka do Nowych Groszków. Opiekunem wycieczki był nasz pan od geografii pan Marek Madziar. W skład grupy wchodzili: Anna Żukowska, Iga Żurawska, Aleksandra Cetnar, Aleksandra Żebrowska, Przemysław Pakosiński, Martin Radziwonka, Kinga Słowińska, Klaudia Śledź, Aleksandra Ambroziak, no i ja, czyli czyli Konrad Chwedczuk.
Na wstępie wyjazdu o godzinie 17:20, spotkaliśmy się na Dworcu Kolejowym w Siedlcach, gdzie pan Marek Madziar jak zawsze sprawdzał deklaracje zgody rodziców. Następnie wyruszyliśmy pociągiem dopiero około 17:50. Po wyjściu z pociągu wyruszyliśmy pieszo do szkoły w Nowych Groszkach. Około 19:30- 20:00 powróciliśmy w to samo miejsce, do którego przybyliśmy około pół roku temu. Po rozpakowaniu przygotowaliśmy śpiwory i czekała nas długa, męcząca noc. Okazało się bowiem, iż mimo ciszy nocnej wszyscy mieli inny pomysł na nocną zabawę. Tylko nieliczni znużeni niebawem zasnęli….
Po nocy wreszcie nadszedł dzień. Po zbudzeniu od razu zaczęliśmy się pakować i przygotowywać się do następnego długiego i męczącego dnia w słońcu. W sobotę około godziny dziewiątej odbyło się śniadanie. Po nim wyruszyliśmy na szlak turystyczny, przechodziliśmy obok długich i w miarę płytkich brzegów Stawów Gołębiowskich. Po dwóch godzinach zmagań na trasie turystycznej, która jest tam wyjątkowa, przyszliśmy do szkoły, gdzie przygotowywaliśmy się do jej opuszczenia. O godzinie 14:30 wreszcie wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wszyscy nie mogli się już doczekać powrotu do domu. Zostaliśmy podzieleni na dwie grupy: w pierwszej byłem ja, 2 chłopaków i 2 dziewczyny. Po godzinie i 20 minutach przyszliśmy wreszcie na peron, na którym czekaliśmy na przybywający pociąg. Jazda trwała krótko ale miło sobie rozmawialiśmy. Na dworcem kolejowym znowu podzieliliśmy się na grupy. Niektórzy czekali, inni poszli z panem, ja natomiast umówiłem się z tatą i od razu poszedłem z bagażem do samochodu. Zmęczony i pełen wrażeń przyjechałem do domu.
Oczekuję, że takich wycieczek będzie jak najwięcej .Mam nadzieję jednak, że następnych tego typu wycieczkach będzie więcej dobrej ale też i odpowiedzialnej zabawy…. Konrad Chwedczuk

Wycieczka rowerowa w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu

W dniu 18 września 2009 roku odbyła się w Siedlcach wycieczka rowerowa, przypadająca   w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Tego dnia odbyła się wycieczka rowerowa dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz grup PTTK Oddział Siedlce po ciekawych miejscach naszego miasta. Był ciepły, słoneczny wrześniowy piątek. Moją szkołę  - PG nr 3 reprezentowała nasza klasa /1g/ w składzie Iga, trzy Ole i ja, czyli  5 zawodników. Opiekunem naszej grupy był nauczyciel geografii pan Marek  Madziar. Po dwóch godzinach lekcyjnych spędzonych w szkole, udaliśmy się na zbiórkę całej grupy siedleckiej pod Katedrę Siedlecką. Tam czekała na nas pani przewodniczka, która opowiadała nam  o zabytkach i historii Siedlec. Podziwialiśmy witraże katedralne.  Następnie na rowerach dotarliśmy  pod Pałac Ogińskich, gdzie ponownie odbyliśmy  lekcję historii. Podzieliliśmy się na dwie duże grupy: jedna odwiedziła Kaplicę Ogińskich i wysłuchała muzyki klasycznej, a druga pozostała w pałacu. Następnym punktem wycieczki rowerowej był Polimex Mostostal. Tutaj wykonaliśmy okrążenie dookoła zakładu, po czym zapoznaliśmy się z pracą osób tam zatrudnionych. Podczas opuszczania naszego miasta zostały zrobione  zdjęcia pamiątkowe wykonane przez pana fotografa. Ostatnim punktem wycieczki był piknik w Leśniczówce  na Sekule. Tam otrzymaliśmy ciepły posiłek : bigos i kiełbaski z grilla. Miały też miejsce pokazowe masaże wykonywane przez masażystów z siedleckich szkół średnich. Na zakończenie otrzymaliśmy drobne  prezenty w postaci bidonów. Około godziny 14:45 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wszyscy, choć zmęczeni, szczęśliwie dotarliśmy do szkoły, a następnie do domu. Byliśmy zadowoleni z przebiegu wycieczki. Z ochotą przyjmiemy następne zaproszenia. Konrad Chwedczuk. Kl. I G

Sprawozdanie z eliminacji rejonowych OMTTK Siedlce 2009

18 kwietnia 2009 r. odbyły się eliminacje rejonowe Ogólnopolskiego Młodzieżowego Turnieju Turystyczno Krajobrazowego w Siedlcach w Publicznym Gimnazjum nr 4. Naszą szkołę reprezentowały trzy uczestniczki: Katarzyna Izdebska, Izabela Suprun i Joanna Chacińska pod opieką nauczyciela geografii p. Marka Madziara. O godz. 8.20 spotkaliśmy się pod naszą szkołą, skąd pojechaliśmy do PG 4, gdzie miał sie odbyć turniej. Wszystko zaczęło się z lekkim opóźnieniem, które z każdą chwilą zwiększało emocje. Uczestników nie było zbyt wielu. W kategorii gimnazjów były 3 drużyny. W końcu rozpoczął sie test wiadomości o naszym regionie i ważniejszych miejscach kraju. Składał się z 50 pytań, które musieliśmy rozwiązać w czasie 50 minut. Potem miała być jazda rowerem, ale z powodu deszczowej pogody ten etap zastąpiono sprawdzianem naszej wiedz z zakresu pierwszej pomocy i znajomości wyposażenia apteczki. Na początku wszyscy pisali krótki test, a potem był sprawdzian umiejętności praktycznych, w których nasza drużyna spisała się bardzo dobrze. Miałyśmy maksymalną liczbę punktów. Następnie planowany był rajd na orientację po lesie, ale z powodu pogody i tę konkurencję trzeba było zastąpić sprawdzianem naszej wiedzy z zakresu korzystania z mapy. Gdy już skończyły się wszystkie przewidziane w programie konkurencje, komisja zaczęła sprawdzać nasze prace, a my przez ten czas zwiedzałyśmy szkołę i odkrywałyśmy tajniki gier w naszych telefonach, a pan Marek Madziar uwieczniał te chwile na zdjęciach. Wreszcie nasze oczekiwanie dobiegło końca. Nadeszła chwila ogłoszenia wyników. 3 miejsce zajął Zespół Oświatowo-Wychowawczy w Strzale z łączną liczbą punktów 258. 2 miejsce zajął nasz zespół z liczbą punktów 429.a wygrała drużyna z gimnazjum w Śmiarach z liczbą punktów 433. Ponadto uczennica naszej szkoły Izabela Suprun zajęła 3 miejsce w liczbie punków z testu wiedzy o naszym regionie. Za zajęte miejsce otrzymałyśmy książki pt.,, 17 dni w Treblince”. Na zakończenie turnieju wszyscy poszliśmy na obiad w stołówce szkolnej. Wszyscy wróciliśmy zadowoleni. Teraz już wiemy jak taki turniej wygląda i na pewno w przyszłym roku lepiej się do niego przygotujemy i może uda nam się wywalczyć 1 miejsce! Joanna Chacińska

Wycieczka klasy 3c do Stacji Meteorologicznej w Siedlcach

Dnia 28 listopada 2008 r. uczniowie klasy 3c oraz dwie uczennice klasy 2c razem z opiekunami: Panem Markiem Madziarem i Panią Magdaleną Głuszczak-Aleksiuk udali się do Stacji Meteorologicznej w Siedlcach. Na miejsce dotarliśmy pieszo wyruszając z pod szkoły. Wraz z przewodnikiem (pracownikiem stacji) poznawaliśmy przyrządy służące do pomiarów i obserwacji meteorologicznych, m.in. klatkę meteorologiczną, wiatromierze, termometry, deszczomierze i heliografy. Po wycieczce wróciliśmy do domu. Z tej wycieczki bardzo dużo się nauczyliśmy i mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś odwiedzimy to miejsce. Maciej Borkowski 3c

Wycieczka rowerowa klasy III a w dn. 30.05.2008.

Opracował Tomek Bulak

Czas majówek zachęcił nas do zorganizowania wycieczki rowerowej. Słoneczna pogoda sprzyjała szaleństwom rowerowym.  W piątek 30 maja zorganizowaliśmy wycieczkę, której trasa przebiegała w okolicy stawów nieopodal Błoni Siedleckich aż po Zalew Siedlecki. Droga była mało wymagająca i krótka, więc wszyscy pokonaliśmy ją bez trudu. 30 maja o godzinie 8.00 wyruszyliśmy w stronę stawów. Była piękna i słoneczna pogoda. Pedałując przejechaliśmy tuż obok brzegu stawów, trawa była taka wysoka i nie widać było gdzie jedziemy. Po pewnym czasie pedałowania ujrzeliśmy zabudowania. Wszyscy szczęśliwi wyjechaliśmy na drogę asfaltową. Zmęczeni zarządziliśmy przerwę na ławkach przy ulicy Sokołowskiej. Po długiej przerwie udaliśmy się w stronę ulicy Żytniej. Pan Marek Madziar, nasz nauczyciel od geografii poprosił nas abyśmy znaleźli jeziorko Żytnia, które podobno (wg. opisu informatora) znajduje się nieopodal tej ulicy. Okazało się, że tej wody nie ma i pojechaliśmy dalej. Następnym przystankiem była zielona trawa nad naszym Siedleckim Zalewem przy grillu. Wszyscy najedli się do syta i odpoczęli, a następnie ustawili się do zdjęcia. Po sesji zdjęciowej udaliśmy się prosto do szkoły gdzie zakończyła się nasza podróż.  Wszyscy zadowoleni i szczęśliwi rozjechaliśmy się do domów.

XXVII Rajd na Orientację

Dnia 12 kwietnia 2008r. w Paprotni, odbył się XXVII Rajd na Orientację. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie klasy 3a: Magdalena Izdebska, Wojciech Pużuk, Mariusz Gozdek oraz Tomek Bulak. Uczestnicy rajdu zebrali się o godzinie 830 pod siedzibą PTTK. Opiekunem naszej drużyny był pan Marek Madziar.  Pierwszym punktem było spotkanie w szkole w Paprotni, gdzie wysłuchaliśmy informacji związanych z organizacją rajdu oraz przekazaliśmy komisji nasz karty do kroniki. Następnie odbył się pierwszy etap konkursu - test, w którym należało udzielić odpowiedzi na 50 trudnych pytań związanych z naszym regionem. Najlepszy wynik uzyskał nasz kolega Mariusz Gozdek, który zdobył aż 90 pkt. na 100 możliwych!!! Kolejnym etapem konkursu była jazda na rowerze. W tej rywalizacji najlepszy okazał się Tomek Bulak, który otrzymał tylko 2 pkt. karne. Trzeci etap zmagań to INO – konkurencja, która polegała na tym, że na podstawie podanych azymutów grupa musi trafić do podanego miejsca. Nasze gimnazjum zdobyło 5 miejsce w rajdzie! Impreza była bardzo udana, mam nadzieję, że w przyszłym roku, już jako licealiści również weźmiemy w niej udział. Magdalena Izdebska 3a