FINAŁ "CZWARTKÓW" LEKKOATLETYCZNYCH

5 miejsce w klasyfikacji drużynowej zajęli reprezentanci naszej szkoły w czwartkach lekkoatletycznych

• 1 miejsce 300m – Maria Popek - klasa 6a
    • 3 miejce1000m – Filip Zabadała – klasa 4d
    • 3 miejsce 300m  - Jakub Filipiuk – klasa 6b
    • 3 miejsce p.palantowa – Rostyslav  Zatorskyi – klasa 6a

Wszyscy wymienieni sportowcy zakwalifikowali się do Wielkiego  Finału ,,Czwartków’’ Lekkoatletycznych w Łodzi.
    Gratulujemy!
    Opiekunowie – p. Andrzej Matwiejczuk,  p. Arkadiusz Nowosielski, p.Paweł Michalak

• PARALEKKOATLETYCZNE MISTRZOSTWA POLSKI

W dniach  17-19 maja w Kozienicach, uczeń naszej szkoły  - Szymon Piątkowski z klasy 6a brał udział w zawodach paralekkoatletycznych. W rywalizacji sportowej zajął 5 miejsce w biegu na 100m, 5 miejsce w biegu na 400m oraz 7 miejsce w pchnięciu kulą.

Gratulujemy Szymonowi  i opiekunowi p. Andrzejowi Matwiejczukowi.

• VI Otwarte Mistrzostwa Siedleckich Szkół w Szachach Błyskawicznych - sukces naszego ucznia!!!

05.06.2024 roku w Zespole Szkół Ponadpodstawowych Nr 4 w Siedlcach odbyły się VI Otwarte Mistrzostwa Siedleckich Szkół w Szachach Błyskawicznych. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie w składzie: Krzysztof Krasuski, Franciszek Radzikowsk, Wiktor Kurek. Turniej zakończył się sukcesem!!! W klasyfikacji uczniów klas V-VIII szkół podstawowych III miejsce zajął Krzysztof Krasuski. Pozostali uczniowie spisali się również bardzo dobrze zajmując wysokie miejsca. Ich opiekunem był p.Michał Hryciuk. Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!!

• I miejsce - Drużynowe Zawody Międzyszkolne Dzieci Na Start

5 czerwca na stadionie lekkoatletycznym odbyły się Drużynowe Zawody Międzyszkolne Dzieci Na Start. Z przyjemnością informujemy, iż w kategorii klas trzecich nasi reprezentanci zajęci I miejsce!!! Zwycięską drużynę reprezentowali następujący uczniowie: Biernacka Alicja (3a) Chernik Anna (3a) Gryczewska Maja (3a) Rucińska Marcelina (3a) Szydłowska Julia (3a) Sawicki Jan (3a) Smogorzewski Igor (3b) Orzyłowski Krzysztof (3c) Wiliński Bartosz (3c) Borkowska Anna (3d) Chacińska Natalia (3d) Dadashew Volodymyr (3d) Karwowski Jakub (3d) Serdecznie gratulujemy!!!

• Harcerze w służbie dzieciom

W dniu 4 czerwca nasze harcerki z 106. WPDH „Błękitna Szóstka” udały się po raz ostatni w tym roku szkolnym do przedszkola „Kraina Fantazji”. W ramach służby drugiemu człowiekowi dziewczęta przygotowały tym razem warsztaty literacko-plastyczne. Z podziałem na role oraz mini choreografią zaprezentowały przedszkolakom bajkę „Mały koliberek”. Dziewczęta przeprowadziły również konkurs plastyczny, w którym dzieci miały za zadanie zilustrować przeczytaną bajkę. Przedszkolaki super poradziły sobie z zadaniem. Nasze harcerki same wyłoniły zwycięzców konkursu, wręczając im słodkie upominki. Pani Dyrektor zaprosiła naszą drużynę do dalszej współpracy po wakacjach. Czuj! Czuwaj!

Wycieczka do Sandomierza

Dnia 04 czerwca 2024 roku uczniowie klas 6c, 7c oraz 7d uczestniczyli w wycieczce do słynnego miasta jakim jest Sandomierz. Celem wycieczki było odkrycie uroków tego popularnego wśród turystów miasta. Po dotarciu na Sandomierski rynek wraz z przewodnikiem ruszyliśmy odkryć Sandomierski Kufer Skarbów. Uczniowie mieli okazję przespacerować się Wąwozem Św. Jacka Odrowąża i podziwiać tam dzieła przyrody, drzewa rosnące na zboczach oraz wystające korzenie, układające się w ciekawe formy i kształty. Przeszliśmy też przez Ucho Igielne, inaczej zwane Furtą Dominikańską. Nazwa furty wzięła się od jej kształtu, bowiem przypomina ucho igły. Następnie udaliśmy się na krótki odpoczynek - rejs statkiem po Wiśle. Mieliśmy okazję płynąć statkiem o nazwie Syrenka. Z pokładu statku podczas 30 minutowego rejsu podziwialiśmy sandomierskie wzgórza. Duże zainteresowanie u uczniów wzbudziła Podziemna Trasa Turystyczna, którą stanowi połączony zespół dawnych miejskich piwnic i składów. Kolejną atrakcją było zwiedzenie Bazyliki katedralnej Narodzenia Najświętszej Maryi Panny, gdzie dzieci mogły podziwiać przepiękne freski zdobiące mury, barokowe obrazy i rzeźby. Odwiedziliśmy również Zbrojownię Rycerską, jedno z najbardziej niesamowitych miejsc Sandomierza. W zbrojowni można było zobaczyć, a co najważniejsze i najciekawsze, przymierzyć zbroje rycerskie, własnoręcznie wziąć miecz, kuszę i halabardę. Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Muzeum „Świat Ojca Mateusza”. Na wystawie figur woskowych uczniowie zobaczyli bohaterów serialu. Mogli poczuć się jak na planie filmowym i wykonać pamiątkowe zdjęcia z gospodynią Natalią, aspirantem Noculem czy samym księdzem Mateuszem.
    Po wyczerpującym zwiedzaniu był czas na chwilę relaksu na Sandomierskim rynku. Wycieczka  dostarczyła uczniom wielu wrażeń i z pewnością na długo zostanie w pamięci. Był to intensywnie spędzony czas pełen miłych, obfitujących również w naukę chwil. Zmęczeni, ale w doskonałych nastrojach, po krótkim postoju w McDonald’s , wróciliśmy do Siedlec. Opiekę na wycieczce sprawowali: P. Michał Hryciuk, P. Elżbieta Kamińska, P. Katarzyna Teodorska – Romańska, P. Mariola Woźniak.

• Wycieczka do Zamościa i Roztoczańskiego Parku Narodowego

W dniach 13 i 14 maja klasa 4d razem z klasami: 4b i 5b oraz opiekunami, pojechała na wycieczkę do Zamościa. Pod szkołą zebraliśmy się o 7.00 spod naszej szkoły wyjechaliśmy o 7.30. Podróż trwała 4 godziny, ale była bardzo fajna. O 12.30 byliśmy w Zoo w Zamościu, tam dowiedzieliśmy się jakie jest przystosowanie zwierząt do życia w naturze i zwiedzaliśmy ogród zoologiczny. Około godziny 15.00 przejechaliśmy na Stare Miasto w Zamościu, tam zwiedzaliśmy i graliśmy w grę miejską. O godzinie 18.00 przejechaliśmy do punktu noclegowego. Tam zjedliśmy kolacje i poszliśmy do swoich pokoi przebrać się w cieplejsze ubrania, ponieważ szliśmy jeszcze na ognisko. Na śniadanie zeszliśmy o 8.00. O 9.30 spotkaliśmy się z przewodnikiem, razem pojechaliśmy do Zagrody Guciów, która mieści się w Zwierzyńcu w tej wsi kiedyś mieściła się letnia rezydencja Zamoyskich. W zagrodzie degustowaliśmy podpłomyki i zwiedzaliśmy starodawną zagrodę wiejską. Potem pojechaliśmy do muzeum Roztoczańskiego Parku Narodowego, tam w wielkich ciemnych salach oglądaliśmy dioramy, które opisywał nam Audio przewodnik. Po atrakcjach w muzeum poszliśmy piechotą na Bukową Górę, gdy doszliśmy na szczyt oglądaliśmy przepiękne widoki. W drodze powrotnej wstąpiliśmy na McDonalda. Do Siedlec wróciliśmy o godzinie 23.15, wycieczka podobała się wielu osobom wszyscy mamy nadzieję, że takich wycieczek będzie więcej.

Konkurs na najlepszego czytelnika roku szkolnego 2023/2024 został rozstrzygnięty.

Celem  konkursu była popularyzacja czytelnictwa wśród uczniów,  wyrabianie nawyku systematycznego czytania, promocja książki oraz zachęcenie do częstego odwiedzania biblioteki szkolnej. Ocenie podlegała: aktywność i kultura czytelnicza, terminowość oddawania książek,  dbałość o wypożyczone książki i kultura zachowania na terenie  biblioteki.

W kategorii klas I-III najwięcej książek przeczytali:

📚 Gabriel Boruta 2c   - 92

📚 Patrycja Ozygała 2b – 88

📚 Natalia  Prokurat 3c – 84

📚 Zofia Zdunek  3c - 55

📚 Gabriela Szewczyk 1b -52

W kategorii klas IV-VIII najlepszymi czytelnikami okazali się:
    📚 Krystian Onufrzak 4b - 96

📚 Joanna Komorowska 4a - 90

📚 Wiktoria Chybowska 4d -39

📚 Alicja Łuniewska 4d - 39

📚 Gabriel Sawicki 5a -37

• Maj w świetlicy

Maj w świetlicy upłynął nam bardzo aktywnie i słonecznie. Korzystając z pięknej pogody staraliśmy się jak najwięcej czasu przebywać na dworze. Wiele pozytywnych emocji dostarczyły nam zajęcia w plenerze. Odpoczywaliśmy na zielonej trawce, rysowaliśmy kredą, skakaliśmy przez skakankę, graliśmy w klasy i gumę, biegaliśmy i cieszyliśmy się swoim towarzystwem. Na szkolnym boisku rozgrywaliśmy świetlicowe mecze w piłkę nożną. Wiele majowych zajęć i aktywności poświęciliśmy przyrodzie. O wiośnie i przeżyciach związanych z jej pięknymi obliczami mogliśmy długo opowiadać. Nasz zachwyt wyrażaliśmy w słowach i w pracach plastycznych. W sali i na korytarzu pojawiły się najnowsze prace naszych świetliczaków. Oczywiście nie mogliśmy zapomnieć o jednym z najważniejszych dni w roku, czyli ,,Dniu Mamy”. Dzieci z tej okazji przygotowały wspaniałe laurki oraz lapbooki dla swoich mam. W wolnym czasie graliśmy w gry planszowe, układaliśmy puzzle w grupie oraz z różnych klocków tworzyliśmy przestrzenne konstrukcje. Nie zabrakło też zabaw muzyczno – ruchowych, wspólnego śpiewania i swobodnych prób choreograficznych przy dźwiękach ulubionych piosenek.
    Zapraszamy do galerii zdjęć 😊

1 czerwca - Dzień Dziecka
    Dzieci są jak motyle na wietrze.
    Niektóre potrafią latać wyżej niż inne,
    ale każde z nich lata najlepiej jak potrafi.
    Po co więc je porównywać?
    Każde z nich jest inne.
    Każde jest wyjątkowe.
    Każde jest piękne!
    Spełnienia marzeń każdemu dziecku!
  • Mama ❤️

Miłość matczyna to miłość zdolna do największych poświęceń.
    Matka zrozumie, wybaczy, przytuli do serca.
    Dzień Matki jest wspaniałą okazją
    do podarowania Mamie pięknego bukietu kwiatów,
    kartki z magicznym słowem "dziękuję",
    do wyrażenia naszej wdzięczności i miłości.
    Wszystkim Mamom życzymy dużo zdrowia,
    wielu powodów do radości i spełnienia marzeń.

• ❤️❤️ Mamy SREBRO ❤️❤️

"Cool Dance" wytańczył fantastyczne 2 miejsce w XXII Regionalnym Przeglądzie Tanecznym w Borkach Wyrkach. Nasi tancerze rywalizowali z formacjami tanecznymi z ośrodków kultury oraz prywatnych szkół tańca z: Mińska Mazowieciego, Sokołowa, Węgrowa, Wodyń oraz wielu innych. Nasza szkoła uplasowała się na najwyższym miejscu, jeżeli chodzi o szkoły państwowe biorące udział w konkursie z całego regionu. Jest to dla nas wielkie ZWYCIĘSTWO. Nasi tancerze byli NAJMŁODSI w swojej kategorii 8 - 12 lat, tym bardziej wielkie brawa!!! Opiekunami tej cudownej grupy są p. Anna Kruk i p. Monika Kowal.

II Międzyszkolne Dyktando z języka angielskiego

23 maja nasza szkoła już po raz drugi gościła w swoich murach uczestników Międzyszkolnego Dyktanda z języka angielskiego dla uczniów I etapu edukacyjnego. 18 uczniów klas drugich i trzecich z 9 siedleckich szkół podstawowych zmierzyło się z dyktandem przygotowanym przez p. Agatę Michalak i Katarzynę Lichograj. Wszyscy młodzi angliści wykazali się świetną znajomością języka angielskiego, walka była niezwykle zacięta. Z przyjemnością informujemy o wynikach:
    - 1 miejsce - Wiktoria Wierzbicka Szkoła Podstawowa Nr 1 w Siedlcach
    - 2 miejsce - Adrian Maciejewski - Szkoła Podstawowa Nr 6 w Siedlcach
    - 3 miejsce - Mikołaj Stański - Szkoła Podstawowa Nr 7 w Siedlcach

Serdecznie dziękujemy głównemu sponsorowi konkursu - Szkole Języków Obcych EUROSCHOOL za ufundowanie atrakcyjnych nagród w postaci voucherów na kursy nauki języków obcych. Dziękujemy również kinu HELIOS w Siedlcach i Wydawnictwu Macmillan za udzielone wsparcie.

• Sukcesy naszych uczennic

W ramach XXVIII FTDiM organizowanego przez MOK w Siedlcach został rozstrzygnięty konkurs poetycki dla uczniów klas V - VIII w kategorii Twórczość literacka.
    Z wielką przyjemnością informujemy o sukcesie naszych uczennic:

• II miejsce - Ewa Szczygieł - klasa 7 c
    • Wyróżnienie - Martyna Laprus - klasa 6 c

Laureatkom konkursu serdecznie gratulujemy, pozostałym uczniom, którzy wzięli w nim udział w dziękujemy za aktywność twórczą. Wszystkim poetkom i poetom z naszej szkoły życzymy natchnienia. Szukajcie go na wakacyjnych szlakach, by w przyszłym roku szkolnym znowu wziąć udział w literackich spotkaniach.
    Polonistki

• Szkolna uroczystość z okazji 233 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja!

30 kwietnia 2024 roku uczniowie klasy 3 A zorganizowali akademię z okazji uchwalenia Konstytucji 3 Maja. W przystępny sposób przedstawili koleżankom i kolegom z edukacji wczesnoszkolnej to jakże ważne wydarzenie w historii naszego kraju. Uczniowie pod kierunkiem p. Joanny Tokarewicz i p. Moniki Grochowskiej zrobili wszystko, by wszyscy widzowie zrozumieli, jak ważnym wydarzeniem było uchwalenie Konstytucji 3 Maja. Starali się odpowiedzieć na pytania, czym jest Ojczyzna, Naród, Wolność.
    Całość efektu dopełniła dekoracja wykonana przez p. Tadeusza Kośmidra.
    Wszystkim uczestnikom wtorkowej uroczystości dziękujemy za przygotowanie i piękny odbiór uroczystości.

• Wycieczka do Warszawy

W poniedziałek, 13.05 klasy 3 A i 3 D wybrały się na wycieczkę do Warszawy. Korzystając z pięknej pogody uczniowie zwiedzili Łazienki Królewskie. Wybrali się także do Polskiego Radia, gdzie poznali jego historię, zapoznali się z pracą dziennikarza oraz mieli okazję wystąpić w programie na żywo. W programie wycieczki znalazł się również pobyt w Manufakturze Cukierków i udział w warsztatach własnoręcznego wykonania lizaków.

• Trop zuchowy „Strażacy” zdobyty!

W dniu 23 maja w ramach cyklu zbiórek sprawnościowych udaliśmy się do Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Siedlcach. Zuchy poznały tajniki służby strażaka, mogły obejrzeć wyposażenie wozów strażackich, nałożyć mundur i czapkę strażacką oraz być świadkami wezwania strażaków do autentycznej akcji ratunkowej. Najwięcej emocji wzbudziły mini zawody polegające na doprowadzeniu piłek do koszy za pomocą wody wydobywającej się pod ciśnieniem z węża strażackiego. Podczas spotkania zuchy mogły zadawać pytania, którym nie było końca. Wyprawa bardzo podobała się zuchom; niektóre z nich wyraziły chęć zostania w przyszłości strażakiem. W końcu jedną z głównych cech zarówno zucha, jak i strażaka jest odwaga! Czuj! Czuwaj!

• Harcerze w służbie przedszkolakom

W dniu 21 maja harcerki 106. WPDH „Błękitna Szóstka” w ramach służby drugiemu człowiekowi udały się do przedszkola „Kraina Fantazji”. Dziewczęta przy akompaniamencie ukulele zaśpiewały harcerską  piosenkę oraz nauczyły dzieci kilku pląsów. Przedszkolaki na koniec spotkania mogły zagłosować na ulubiony pląs i pobawić się w niego jeszcze raz. Rola instruktora bardzo spodobała się naszym harcerkom. Przedszkolaki obdarowały starsze koleżanki słodkościami. Czuwaj!

Mamy laureata z historii

Miło nam poinformować o sukcesie Szymona Wrony z kl.8a, który w sesji wiosennej Ogólnopolskiej Olimpiady Olimpus z historii uzyskał tytuł laureata.

Serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów:)

• VII Turniej Szachowy "Szachy w mazowieckiej szkole" - sukces naszego ucznia!!!

21.05.2024 roku w siedzibie Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Siedlcach już po raz siódmy odbył się turniej szachowy dla uczniów w ramach projektu "Szachy w mazowieckiej szkole." Naszą szkołę reprezentowali uczniowie w składzie: Pola Kołtuniak, Michał Jurkowski, Weronika Wdowicz, Adam Zdanowski. Turniej zakończył się dużym sukcesem!!! W klasyfikacji klas trzecich Michał Jurkowski zajął II miejsce. Pozostali uczniowie również spisali się bardzo dobrze zajmując miejsca tuż za podium w swoich kategoriach wiekowych. Ich opiekunem był p. Michał Hryciuk. Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!!